בעבר, כאשר היו מתקינים מעלית, את התא הפנימי היו מזמינים באופן מיוחד מחברות העוסקות בתחום. החומר הגיע מהמפעל בארגזים, והחברה הייתה עושה כמיטה יכולתה להרכיב את זה בצורה הטובה ביותר.
במצבים שכאלו היו נוצרות בעיות לאין ספור. בזמן הובלת הציוד, החלקים היו לעיתים מתפרקים או נשבים, והיו ויכוחים אינסופיים בין הלקוחות לחברת המעליות, בשאלה מי אמור לשלם את הנזק ואת עלות החומרים החלופיים.
בנוסף לזאת, הצוות הרגיל של חברת המעליות היה צוות חסר נסיון בתחום הרכבת פנים המעלית והגימור היה לא מקצועי. כמו כן, בשל חוסר הידע והתמקצעות, חברת המעליות היתה מרכיבה את החומרים בצורה שגויה, כך שנוצר מצב שהחלקים לא התאימו בדיוק, ואז הייתה פונה חברת המעליות ליצרן ומאשימה שהחלקים לא במידות הנכונות, והיצרן, לעומת זאת, טען כי באנשי חברה קיימת הבעיה וכי הם אלו שאינם יודעים כיצד להרכיב את החלקים.
נדיר מאד שלא היו צצות בעיות כאלו ואחרות בעת שחלקי פנים המעלית היו מגיעים מחברה אחרת.
כאשר ראו חברות המעליות את הבעיות שצצות כאשר הם מייבאים את חלקי פנים המעלית מחברה אחרת, החליטו לשים לזה סוף. וכיום, חברות מעליות גדולות, בנוסף להתקנת המעליות הן גם מייצרות את החומר לפנים המעלית והעבודה נעשית מהעיצוב עד תום ההתקנה.
היתרונות של אותן חברות אשר מייצרות ומתקינות גם את פנים המעלית הן:
- כאשר החברה אחראית על העיצוב, הייצור וההתקנה כולה, התוצאה היא מעלית טובה, יפה, מרשימה ואיכותית.
- כמו כן, כאשר ישנה חברת מעליות אחת האחראית על כל התכנון והבניה, המחיר הוא קבוע, ולא משתנה. ובנוסף לזה, אין הוצאות נוספות בעבור חלקים שנהרסו, או חלקים לא מתאימים. כאשר חברת המעליות אחראית על הבניה כולה, האחריות על המעלית נופלת על הלקוח רק לאחר תום התקנת המעלית כולה.
- כאשר ישנה תקלה או אחד החלקים נשבר או נהרס, הפניה תהיה ישירות לחברת המעליות אשר התקינה את המעלית ולא לחברה רחוקה שכלל לא נוצר קשר ישיר עימה. גם האחריות על המעלית תהיה תחת חברה אחת.